img

Jakie obowiązki nakładane na księgowych i biura rachunkowe? 

Jak XXXX
Jak przygotować i wdrożyć procedurę AML w biurze rachunkowym?

 

Możesz dołączyć do kursu jeszcze przez:

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Dla kogo jest ten kurs?

👉Prowadzisz biuro rachunkowe?

👉Chcesz wiedzieć jakie nowe obowiązki nakłada na księgowych nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu?

👉 Chcesz wdrożyć u siebie wymagane przez przepisy procedury dot. AML?

👉 Chcesz uzyskać wymagany certyfikat ukończenia szkolenia dotyczącego przecwidziałaniu praniu pieniędzy? 

👉 Chcesz wiedzieć na co w praktyce zwracać uwagę by uniknąć kar i odpowiedzialności za niedochowanie obowiązków?

Co otrzymasz w ramach kursu?

✅ Wiedzę na temat nowych obowiązków nakładanych na księgowych 

✅ Gotowe procedury AML do wdrożenia w Twoim biurze wraz z ich omówieniem

✅ Nasz przewodnik (ebook’a) dotyczącego opodatkowania nieruchomości oraz inne materiały

✅ Udział w zamkniętych webinariach (tylko dla kursantów)

✅ Informacje na co zwracać uwagę i gdzie czyhają pułapki

✅ Wsparcie jak zaoszczędzić sobie sporo czasu, nerwów i pieniędzy 

✅ Dostęp do zamkniętej grupy na FB, gdzie możesz na bieżąco konsultować podejście do Twoich przypadków (które z pewnością się pojawią z pierwszymi fakturami do rozliczenia)

✅ Certyfikat ukończenia naszego kursu 

100% praktycznych kwestii!

Prowadzący:

Tomek Rzepa

Jestem absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz kierunku Finanse i Bankowość Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Moje doświadczenie zawodowe obejmuje kilkanaście lat w pracy w doradztwie podatkowym w KPMG, a obecnie jako partner w spółce doradztwa podatkowego.

Doradzałem klientem polskim i zagranicznym, prowadzącym działalność w Polsce.

Prowadziłem szereg postępowań podatkowych dla klientów oraz bieżące doradztwo podatkowe.

0
Kursantów

Co jeszcze dostaniesz w ramach naszego kursu?

Nasz kurs:

✅ merytoryczne omówienie kwestii rozliczeń podatkowych związanych z inwestowaniem w nieruchomości, wynajmem, podnajmem, flizowaniem czy wynajmem na krótki termin

✅ Odpowiedzi na praktyczne problemy oraz rozwiązania

✅ Dostęp do szkolenia i materiałów 24h/7 dni / 365 dni w roku – w każdej chwili możesz wrócić do interesującego Cię zagadnienia

✅ Materiały dodatkowe, opracowane dla uczestników kursu, zawierające podsumowanie omówionych tematów, stanowiska organów podatkowych oraz wyroki sądów administracyjnych,

✅ Dostęp do zamkniętych webinariów dla kursantów – gdzie możesz nas dopytać o Twoje wątpliwości związane z podatkami w nieruchomościach,

✅ Dostęp do każdej aktualizacji kursu

Inne szkolenia:

✅ merytoryczne omówienie podatków,

❌ 3 godziny prezentacji i tyle

❌ Notatki własne

❌ Szukanie odpowiedzi na pojawiające się pytania w Google lub po znajomych

❌ Kolejne szkolenia do zaliczenia

Przykładowe lekcje:

Moduł 8, Lekcja 5 – “Czy nabywca musi weryfikować obowiązek rozliczenia transakcji w ramach MPP?”

 

Moduł 12, Lekcja 2 “Z czym będzie mierzył się klient?”

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Szczegółowa agenda:

I. Wprowadzenie

  1. Powitanie
  2. Omówienie agendy kursu
  3. Jak studiować?
  4. Korzyści z kursu

II. Formy opodatkowania – Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych

  1. Wstęp
  2. Mam kilka mieszkań – czy mogę rozliczać się ryczałtem, czyli fundamentalne pytanie od lat
  3. Od jakich kwot płacić podatek dochodowy, a co i jak wyłączyć od opodatkowania (podstawa opodatkowania i wyłączenie mediów – w tym przy najmie mieszkania w całości oraz na pokoje, jak zapisać umowie płatności za media, by płacić podatek od niższej kwoty?)
  4. Stawki, progi – czy liczymy progi łącznie dla obu małżonków?
  5. Opodatkowanie ryczałtem w ramach działalności gospodarczej vs opodatkowanie ryczałtem w ramach najmu prywatnego – limity (MF zrobiło wyjaśnienie, że te limity liczy się odrębnie)
  6. Jak dokonać wyboru ryczałtu – czy muszę zgłosić wybór ryczałtu do urzędu? Czy trzeba zgłosić umowę do urzędu skarbowego?
  7. Terminy płatności i rozliczenie roczne – PIT-28
  8. Rezygnacja z opłacania ryczałtu – sposób i skutki (za okres ryczałtu brak możliwości amortyzacji podatkowej na zasadach ogólnych)
  9. Najem mieszkania wspólnego należącego do małżonków – jak rozliczyć? Czy podatek może rozliczyć jeden małżonek?
  10. Jaki urząd skarbowy jest właściwy do rozliczenia najmu ryczałtem? W jakim urzędzie mam się rozliczyć jeśli nie mieszkam w Polsce?

III. Skala podatkowa, czyli zasady ogólne bez działalności gospodarczej 

  1. Wstęp
  2. Co zaliczyć do przychodów – kwotę z faktury/rachunku czy kwoty otrzymanych wpływów?
  3. Kaucja – kiedy może stać się przychodem?
  4. Wynajem za pomocą firmy zarządzającej – dwa modele rynkowe – co jest przychodem?
  5. Odszkodowanie otrzymane przez właściciela lokalu
  6. Co mogę zaliczyć w koszty?
  7. Amortyzacja w kosztach
  8. Kredyt w kosztach podatkowych
  9. Koszty okołokredytowe – ubezpieczenia, prowizje, itp.
  10. Czynsz do administracji i jego elementy składowe a koszty uzyskania przychodów,
  11. Media i Internet
  12. Wyposażenie
  13. Wynajem lokalu mieszkalnego a podatek od nieruchomości
  14. Dokumentowanie kosztów
  15. Stawki podatkowe, terminy płatności zaliczek i rozliczenie roczne – PIT-36
  16. Wynajem nieruchomości wspólnej przez jednego z małżonków – a rozliczenie dochodu
  17. Czy mogę korzystać z amortyzacji rozliczając najem wg skali podatkowej i bez działalności gospodarczej?
  18. Łączenie dochodu z najmu prywatnego z dochodem z umowy o pracę/zlecenia/z działalności gospodarczej, uwaga na progi podatkowe
  19. Rozliczenie straty podatkowej z najmu
  20. Błędy w rozliczeniu podatkowym – jak poprawić historyczne rozliczenia?
  21. Przejście z zasad ogólnych na ryczałt – skutki podatkowe

IV. Działalność gospodarcza w zakresie najmu

  1. Wstęp
  2. Kiedy najem stanowi działalność gospodarczą?
  3. Możliwe sposoby opodatkowania najmu w działalności gospodarczej
  4. Składki ZUS
  5. Co zaliczyć do przychodów – kwotę z faktury/rachunku czy kwoty otrzymanych wpływów?
  6. Koszy uzyskania przychodu, ZUS w kosztach
  7. Rozliczenie straty podatkowej z najmu z dochodami z pozostałej działalności gospodarczej
  8. Ujęcie nieruchomości stanowiącej majątek wspólny małżonków w działalności gospodarczej jednego z nich,
  9. Dwa lub więcej lokali – rozliczenie w działalności oraz ryczałtem przez każdego z małżonków osobno- czy tak można?

V. Amortyzacja nieruchomości w najmie

  1. Wstęp
  2. Czym jest amortyzacja
  3. Stawki amortyzacji dla nieruchomości
  4. Jak ustalić wartość początkową lokalu – co się na nią składa i co podlega wyłączeniu,
  5. Ewidencja środków trwałych – wymóg formalny – jak go spełnić?
  6. Czy jest amortyzacja liniowa oraz indywidualna stawka amortyzacji i co się bardziej opłaca?
  7. Czym jest lokal używany – indywidualna stawka amortyzacji
  8. Czy można amortyzować lokal otrzymany w darowiźnie lub w spadku?
  9. Czy mogę zmieniać wybrane stawki lub sposoby amortyzacji na przestrzeni lat?
  10. Przekształcenie SWPdL w pełną własność – jak i od kiedy amortyzować z większym benefitem podatkowym
  11. Od kiedy można zacząć wykazywać amortyzację lokalu oraz wprowadzenie a ujawnienie ŚT w ewidencji
  12. Wprowadzenie na ŚT lokalu kupionego kilka lat temu (kupiliśmy, mieszkaliśmy, a teraz wynajmujemy)
  13. Remont mieszkania lub ulepszenie lokalu – co z amortyzacją?
  14. Czy można rozpocząć amortyzację po kilku miesiącach wynajmu?
  15. Amortyzacja mieszkania, w sytuacji gdy nie generuje ono przychodów (pustostan)
  16. Rozliczanie amortyzacji w działalności gospodarczej, a następnie jej zamknięcie i prowadzenie najmu prywatnego – czy mogę dalej amortyzować?
  17. Co się dzieje zakończeniu okresu amortyzacji lokalu?
  18. Zmiana formy opodatkowania najmu z ryczałtu na zasady ogólne / tzw. linówkę lub odwrotnie – co z amortyzacją?
  19. Sprzedaż mieszkania w trakcie amortyzacji lub po jej zakończeniu
  20. Jak to ustawić, żeby się opłacało?  Policzmy

VI. Opodatkowanie najmu mieszkania a VAT

  1. Wstęp
  2. Najem nieruchomości jako działalność objęta VAT
  3. Zwolnienie podmiotowe z VAT, tj. do 200 000 zł – jak liczyć ten limit?
  4. Najem i podnajem na cele mieszkaniowe – zwolnienie z art. 43 ust. 1 pkt 36 Ustawy VAT
  5. Rozliczanie mediów – wg zużycia vs ryczałt za media a VAT
  6. Czy refaktura mediów może być uznana za usługę kompleksową i korzystać ze zwolnienia do podatku VAT?
  7. Wynajem nieruchomości, a inna działalność gospodarcza – bezpośrednia alokacja, współczynnik VAT
  8. Kasa fiskalna a wynajem nieruchomości

VII. Najem krótkoterminowy

  1. Wstęp
  2. Czy trzeba mieć działalność gospodarczą?
  3. Ustalenie wysokości przychodu
  4. Odszkodowania, usługi dodatkowe
  5. Co mogę zaliczyć w koszty?
  6. Amortyzacja nieruchomości w krótkim terminie,
  7. Stawka VAT na usługi najmu krótkoterminowego i usługi dodatkowe
  8. Odliczenie VAT
  9. Podnajem na krótki termin a VAT
  10. Przejście z krótkiego terminu na długi termin – obowiązek korekty VAT
  11. Rozliczenie usług portali rezerwacyjnych w VAT (import usług)
  12. Rozliczenie usług portali rezerwacyjnych w podatkach dochodowych (WHT i certyfikaty rezydencji, IFT)
  13. Kasa fiskalna w krótkim terminie? (opłaty dodatkowe, odszkodowania)

VIII. Podnajem, a podatki

  1. Wstęp
  2. Czy trzeba mieć działalność?
  3. Przychody i koszty
  4. Amortyzacja inwestycji w mieszkanie w podnajmie,
  5. Zakończenie podnajmu a niezamortyzowana wartość poniesionych nakładów,
  6. VAT przy podnajmie – wynajem mieszkania do podmiotu zajmującego się podnajmem – ZW czy 23%?
  7. Rozliczanie mediów – wg zużycia vs ryczałt za media a VAT

IX. Zakup i remont nieruchomości – najważniejsze zagadnienia praktyczne

  1. Wstęp
  2. Zakup nieruchomości – VAT ZW, stawka VAT, opcja VAT czy PCC – co się bardziej opłaca?
  3. Jak odliczyć VAT od zakupu nieruchomości, jeśli nie mam faktury? Czy mogę odliczyć VAT z faktury wystawionej na oboje małżonków?
  4. VAT na usługi remontowe – jak zaoszczędzić na VAT przy remoncie (zakupy materiału na 23%, a kompleksowy remont na 8%, lub ekipa ZW ze 113 VAT)?
  5. Odliczenie VAT od nieruchomości – Zwrot nadwyżki VAT naliczonego nad należnym na rachunek bankowy
  6. Korekta VAT naliczonego w związku z nabyciem lokalu, w przypadku jego sprzedaży przy zastosowaniu zwolnienia z VAT

X. Aparthotele, a rozliczenia podatkowe

  1. Wstęp
  2. Czy wynajem lokalu w aparthotelu to działalność gospodarcza?
  3. Stawka VAT właściwa dla opodatkowania zakupu apartamentu w aparthotelu
  4. Stawka VAT właściwa dla najmu lokalu w aparthotelu na rzecz operatora lub użytkowników
  5. Prawo do odliczenia VAT – czy opłaca się rezygnować ze zwolnienia podmiotowego?
  6. PIT – zasady opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych
  7. PIT – zasady ogólne, amortyzacja
  8. Ryczałt vs zasady ogólne – co bardziej się opłaca?

XI. Sprzedaż lokalu lub budynku

  1. Wstęp
  2. Sprzedaż nieruchomości – VAT czy PCC?
  3. Kto jest podatnikiem VAT z tytułu sprzedaży nieruchomości? Przykłady praktyczne
  4. Zasady ogólne opodatkowania VAT i stawka (8% czy 23%?)
  5. Zwolnienie z VAT z art. 43 ust. 1 pkt 10 Ustawy VAT i możliwość rezygnacji ze zwolnienia. Czy rezygnacja ze zwolnienia się opłaca?
  6. Zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 10a Ustawy VAT i z art. 43 ust. 1 pkt 2 Ustawy VAT
  7. Zwolnienie z opodatkowania PIT sprzedaży nieruchomości po upływie 5 lat,
  8. Jak liczyć termin 5 lat od nabycia nieruchomości – mieszkania nabyte w spadku i darowiźnie, budynki wybudowane przez podatnika, przekształcenie w prawo własności?
  9. Ustalenie dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości
  10. Rozliczenie dochodu z odpłatnego zbycia mieszkania stanowiącego środek trwały przedsiębiorcy
  11. Zwolnienie z PIT związane z poniesieniem wydatków na własne cele mieszkaniowe
  12. Katalog wydatków poniesionych na własne cele mieszkaniowe. Na co trzeba uważać (spłata kredytu ze sprzedawanej nieruchomości)?
  13. Rozliczenie dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości prywatnej w deklaracji rocznej

XII. Flipping, czyli handel nieruchomościami

  1. Wstęp
  2. Sprzedaż nieruchomości w ramach działalności gospodarczej – możliwe zasady opodatkowania PIT od 2021 r.
  3. Cesje umów deweloperskich – PCC / VAT
  4. Remont lokalu używanego, a ulepszenie – czy fliping jest zwolniony z VAT?
  5. Sprzedaż wyposażania, a VAT i jak to optymalizować?
  6. Czy flipując muszę mieć kasę fiskalną?
  7. Pozyskiwanie środków od sponsorów – pożyczki, spółka cicha

XIII. Handel działkami

  1. Wstęp
  2. Kto jest podatnikiem VAT z tytułu sprzedaży działki – podział, uzbrojenie, przykłady praktyczne
  3. Zwolnienie z PCC dotyczące sprzedaży nieruchomości rolnych i inne zwolnienia
  4. Działki zabudowane i niezabudowane – rozróżnienie
  5. Czy sprzedaż działki jest zwolniona czy opodatkowana VAT? Jak czytać Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego?
  6. Jak się zabezpieczyć?

XIV. Rozliczenia podatkowe deweloperów

  1. Wstęp
  2. Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej – indywidualna działalność, spółka z o. o., spółka jawna – a opodatkowanie i odpowiedzialność
  3. Zakup działki na cele inwestycyjne – VAT czy PCC?
  4. Wydatki na nabycie działki i na realizację inwestycji – kiedy zaliczę je w koszty?
  5. Sprzedaż inwestycji – przychód podatkowy
  6. Sprzedaż inwestycji a VAT

Co da Ci większą warość?

Dostęp do kursu zamykamy za:

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Co inni sądzą o naszych materiałach?

Ukończ nasz kurs i odbierz certyfikat

Pokaż swoim klientom, że rozwijasz się i jesteś na bieżąco z przepisami – z korzyścią dla siebie i dla nich! 

Gwarancja 100% satysfakcji

Gwarantujemy Ci satysfakcję z kursu

Kurs został przygotowany tak, by spełniać oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników. Rozumiem jednak, że możesz mieć wątpliwości, dlatego wprowadziłem gwarancję satysfakcji. Masz 7 dni od daty zakupu lub uruchomienia kursu (przedsprzedaż) na zmianę decyzji. Jeżeli z jakichś powodów uznasz, że nie jest on dla Ciebie odpowiedni, wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość na adres kontakt@akademia-podatkow.pl i zwrócimy Ci 100% Twojej wpłaty.

Jeżeli masz do nas jakieś pytania pisz śmiało:

kontakt@akademia-podatkow.pl

Tak, po zalogowaniu się masz dostęp od razu do wszystkich materiałów.

Dostęp do szkolenia masz od od razu, na zawsze, 24h / 7 dni w tygodniu, 365 dni w rok. Korzystasz kiedy chcesz i kiedy potrzebujesz.

Tak. System jest zintegrowany z platformą do płatności i z usługą iFirma, która wyśle Ci na maila fakturę po zakupie szkolenia.

Pamiętaj, na dołączenie do naszego kursu i społeczności pozostało Ci:

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

A może coś jeszcze? Zobacz nasze darmowe materiały:

Interesuje Cię temat rozliczeń podatkowych w nieruchomościach? Jeżeli chcesz rozliczać się optymalnie, tj. płacić możliwie małe podatki, a jednocześnie chcesz dowiedzieć się czegoś więcej, jak robić to bezpiecznie – zostaw nam swój email – wyślemy nasze darmowe materiały wideo dotyczące rozliczania podatków w nieruchomościach.

Czy warto?

Jeżeli powiemy Ci jak nie płacić podatku dochodowego od najmu przez kilka lat, a później sprzedając mieszkanie z zyskiem … nadal go nie zapłacić (legalnie), to warto?

Podatki w nieruchomościach

Chcesz dostać część naszego materiału za darmo, żeby przekonać jak jest dobry? Zostaw nam swój email