img

JPK_VAT w praktyce – jak przygotować siebie i klientów

 

Dowiedz się:

  • jakie nowe obowiązki w zakresie VAT Cię czekają,

  • jak poradzić sobie z klasyfikacją świadczeń pod GTU?

  • jak przygotować do zmian siebie i klientów?

 

 

Dla kogo jest ten kurs?

👉Jeżeli jesteś Księgową/Księgowym i chcesz się przygotować od praktycznej strony do JPK_VAT,

👉Jeżeli chcesz się zabezpieczyć przez karami związanymi z błędami w JPK_VAT,

👉 Jeżeli chcesz mieć “pod ręką” odpowiedzi na praktyczne pytania dotyczące stosowania nowego JPK_VAT,

👉 Jeżeli chcesz przygotować swoich klientów / działy sprzedaży w firmie i zaoszczędzić mnóstwo czasu na późniejszym poprawianiu i wyjaśnianiu transakcji,

👉 Jeżeli chcesz mieć bieżące wsparcie związane z JPK_VAT,

Co otrzymasz w ramach kursu?

✅ Wiedzę jak działa JPK_VAT, jak oznaczać dokumenty oraz poszczególne rodzaje transakcji

✅ Wiedzę oraz procedury jak zabezpieczyć organizację w której pracujesz (oraz swojego klienta) przed ryzykiem odpowiedzialności za błędy związane z JPK_VAT

✅ Materiały informacyjne dla klientów, które pozwolą Ci pomóc im przygotować się na nowy JPK_VAT (a Tobie zaoszczędzić czas i nerwy)

✅ Udział w zamkniętych webinariach (tylko dla kursantów)

✅ Informacje na co zwracać uwagę i gdzie czyhają pułapki

✅ Wsparcie jak zaoszczędzić sobie sporo czasu i nerwów związanych z wyjaśnianiem transakcji, poprawianiem faktur, telefonami do klientów i pretensjami z ich strony

✅ Dostęp do zamkniętej grupy na FB, gdzie możesz na bieżąco konsultować podejście do Twoich przypadków (które z pewnością się pojawią z pierwszymi fakturami do rozliczenia)

✅ Certyfikat ukończenia naszego kursu – pamiętaj klienci doceniają Cię za posiadaną wiedzę. Pochwal się tym, że ją aktualizujesz

 

100% praktycznych kwestii!

Prowadzący:

Mam na imię Tomek.

Jestem absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz kierunku Finanse i Bankowość Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Moje doświadczenie zawodowe obejmuje kilkanaście lat w pracy w doradztwie podatkowym w KPMG, a obecnie jako partner w spółce doradztwa podatkowego.

Doradzałem klientem polskim i zagranicznym, prowadzącym działalność w Polsce.

Prowadziłem szereg postępowań podatkowych dla klientów oraz bieżące doradztwo podatkowe.

Co jeszcze dostaniesz w ramach naszego kursu?

Nasz kurs:

✅ merytoryczne omówienie kwestii JPK_VAT

✅ Dostęp do szkolenia i materiałów 24h/7 dni / 365 dni w roku – w każdej chwili możesz wrócić do interesującego Cię zagadnienia

✅ Materiały dodatkowe, przykładowe procedury JPK_VAT, materiały dla klientów, przykładowe maile informacyjne, szczegółowe zestawienie wskazujące jakie towary/usługi powinny być oznaczane wybranymi kodami GTU

✅ Dostęp do zamkniętej grupy na FB, gdzie będziemy mogli na bieżąco odpowiadać na pytania

✅ Dostęp do każdej aktualizacji kursu

Inne szkolenia:

✅ merytoryczne omówienie kwestii JPK_VAT

❌ 3 godziny prezentacji i tyle

❌ Notatki własne

❌ Szukanie odpowiedzi na pojawiające się pytania w Google lub po znajomych

❌ Kolejne szkolenia do zaliczenia

Co da Ci większą wartość?

Przykładowe lekcje:

Moduł 8, Lekcja 5 – “Czy nabywca musi weryfikować obowiązek rozliczenia transakcji w ramach MPP?”

 

Moduł 12, Lekcja 2 “Z czym będzie mierzył się klient?”

Szczegółowa agenda:

I. Wprowadzenie

  1. Powitanie
  2. Omówienie agendy kursu
  3. Jak studiować?
  4. Korzyści z kursu

II. Nowy JPK_VAT

  1. Powitanie
  2. Czym jest nowy JPK_VAT?
  3. Schemat nowego JPK_VAT – wprowadzenie
  4. Część ewidencyjna JPK_VAT
  5. Część deklaracyjna JPK_VAT
  6. Które deklaracje znikną, a które nadal trzeba będzie składać
  7. Terminy składania ewidencji JPK_VAT przy rozliczeniu miesięcznym i kwartalnym
  8. Korekty deklaracji od X 2020

III. Nowe oznaczenia dokumentów sprzedaży w JPK_VAT

  1. Powitanie
  2. Nowe oznaczenia – TypDokumentu i kod GTU
  3. Nowe oznaczenia – szczególne procedury
  4. Jakie oznaczenia mogą występować wspólnie, a jakie nie na nowym JPK_VAT?
  5. Co musi być na fakturze?
  6. Co może być na fakturze i czy warto umieścić informacje dodatkowe?
  7. Co w przypadku błędów na faktów w zakresie oznaczeń z JPK_VAT?

IV. Grupy taryfowo-usługowe (GTU) w nowym JPK_VAT

  1. Powitanie
  2. Jakie świadczenia podlegają pod GTU?
  3. Świadczenia złożone – co wchodzi do JPK_VAT, a co nie, na przykładach
  4. NOWY Świadczenia kompleksowe – jak to ustalić?
  5. Faktura z wieloma pozycjami a GTU
  6. Dostawa sprzętu elektronicznego (GTU_6)
  7. Co podlega pod klasyfikację GTU w przypadku nieruchomości?
  8. Co należy rozumieć pod pojęciem usług niematerialnych (GTU_12)?
  9. Usługi transportowe a GTU
  10. Sprzedaż na kasie, WNT, import usług, nieodpłatne przekazania – gdzie nie stosujemy GTU?
  11. NOWY Usługi reklamowe – co to jest i co wchodzi w ten obszar
  12. Zaliczka, zadatek, faktury zaliczkowe, a przypisanie do GTU
  13. Refaktura świadczeń a GTU
  14. Korekta faktury sprzed 1 października i po 1 października – co z kodami GTU
  15. NOWY Matryca GTU – zbiór najczęściej pojawiających się świadczeń i klasyfikacja GTU

V. Nowe zasady wykazywania sprzedaży rejestrowanej na kasie fiskalnej w JPK_VAT

  1. Powitanie
  2. Jak oznaczać w JPK_VAT raporty okresowe?
  3. Korekta sprzedaży na kasie (zwroty, anulowanie paragonu)– jak ujmować w JPK_VAT?
  4. Faktura do paragonu w JPK_VAT
  5. Dokumenty na przełomie – paragon we wrześniu 2020, ale faktura do paragonu w październiku 2020
  6. Faktury uproszczone w ewidencji sprzedaży
  7. Faktury uproszczone w ewidencji zakupów

VI. Sprzedaż niefakurowa i niefiskalizowana

  1. Powitanie
  2. Kiedy występuje – przykłady sprzedaży zwolnionej z VAT?
  3. Kiedy występuje – przykłady zwolnień od obowiązku ewidencji przy użyciu kasy fiskalnej?
  4. Jak oznaczać taką sprzedaż w JPK_VAT?
  5. Jak postąpić, gdy klient poprosi o fakturę?
  6. NOWY Faktury imienne a JPK_VAT

VII. Dokumenty wewnętrzne  (WEW) w nowym JPK_VAT

  1. Powitanie
  2. Do czego wykorzystujemy dokumenty wewnętrzne (WEW) w nowym JPK_VAT ?
  3. Jak oznaczać import usług, WNT, itd.

VIII. Mechanizm Podzielnej Płatności w JPK_VAT – czyli wspólna odpowiedzialność nabywcy i sprzedawcy

  1. Powitanie
  2. Co podlega pod mechanizm podzielnej płatności (MPP) – czyli, krótkie przypomnienie?
  3. Dobrowolny, a obligatoryjny MPP – po podlega oznaczeniu w JPK_VAT
  4. Kiedy należy wskazać, że faktura podlega pod MPP?
  5. Czy nabywca musi weryfikować obowiązek rozliczenia transakcji w ramach MPP?
  6. Jak urząd skarbowy może sprawdzić (elektronicznie) czy faktura podlega pod MPP?
  7. Korekty zwiększające lub zmniejszające obrót – 15 000 pln

IX. Transakcje z podmiotami powiązanym w JPK_VAT

  1. Powitanie
  2. Oznaczenie transakcji w JPK_VAT – jakie skutki to rodzi?
  3. Definicja podmiotu powiązanego
  4. Przykład – powiązania kapitałowe
  5. Przykład – powiązania osobowe
  6. NOWY Case study kilku powiązań TP

X. Pozostałe przypadki

  1. Powitanie
  2. Ulga na złe długi w nowym JPK_VAT – jaki dokument, jakie oznaczenia?
  3. Korekta roczna w JPK_VAT – jak dokumentować?
  4. Oznaczenia dla procedury VAT marża
  5. NOWY Sprzedaż towarów używanych w nowym JPK_VAT
  6. Oznaczenia dla bonów jednego i różnego przeznaczenia
  7. NOWY “EE”, czyli o sprzedaży (refakturze) usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych

XI. Błędy w JPK_VAT, korekty i kary

  1. Powitanie
  2. Kary za błędy w JPK_VAT
  3. Kto ponosi odpowiedzialność za błędy w JPK_VAT?
  4. Na jakie błędy należy najbardziej uważać?
  5. Zasady składania korekt JPK_VAT
  6. Termin złożenia korekty w przypadku stwierdzenia błędów lub zmiany danych we własnym zakresie
  7. Korekta JPK_VAT inicjowana przez organ podatkowy – jakie kroki musi wykonać urząd, by wymierzyć karę
  8. KKS za błędy w JPK_VAT
  9. Jak uniknąć kary z KKS w związku z błędami w JPK_VAT?

XII. Jak przygotować klientów/działy sprzedaży na nowy JPK_VAT

  1. Wprowadzenie
  2. Z czym będzie mierzył się klient?
  3. Jak możemy mu pomóc?
  4. Komunikacja z klientem
  5. Procedura dla klienta
  6. Procedura dla wewnętrznego działu księgowego

Ukończ nasz kurs i odbierz certyfikat

Pokaż swoim klientom, że rozwijasz się i jesteś na bieżąco z przepisami – z korzyścią dla siebie i dla nich! 

Gwarancja 100% satysfakcji

Gwarantujemy Ci satysfakcję z kursu

Kurs został przygotowany tak, by spełniać oczekiwania najbardziej wymagających użytkowników. Rozumiem jednak, że możesz mieć wątpliwości, dlatego wprowadziłem gwarancję satysfakcji. Masz 7 dni od daty zakupu lub uruchomienia kursu (przedsprzedaż) na zmianę decyzji. Jeżeli z jakichś powodów uznasz, że nie jest on dla Ciebie odpowiedni, wystarczy, że napiszesz do nas wiadomość na adres kontakt@akademia-podatkow.pl i zwrócimy Ci 100% Twojej wpłaty.

Jeżeli masz do nas jakieś pytania pisz śmiało:

kontakt@akademia-podatkow.pl

Tak, po zalogowaniu się masz dostęp od razu do wszystkich materiałów.

Dostęp do szkolenia masz od od razu, na zawsze, 24h / 7 dni w tygodniu, 365 dni w rok. Korzystasz kiedy chcesz i kiedy potrzebujesz.

Tak. System jest zintegrowany z platformą do płatności i z usługą iFirma, która wyśle Ci na maila fakturę po zakupie szkolenia.

A może coś jeszcze?